KIRVESMIESJAOSTO

Tervetuloa

kirvesmiesjaoston sivuosiolle.

Osasto 10:n aktiivisista jäsenistä, jotka toimivat työelämässä, on jäsenrekisterin mukaan hieman yli 400 kirvesmiehiä, puolitoista kymmentä on mittakirvesmiehiä ja elementtiasentajan ammattinimikkeellä on 10 jäsentä, joten edustamme melkoisen suurta ammattilaisten joukkoa.

Näillä sivuilla haluamme kertoa toiminnastamme, olla tiedonvälityskanavana alueen kirvesmiehille sekä painottaa ammatillisen järjestäytymisen tärkeyttä työntekijän kannalta. Osa sivujen materiaalista on kaikille julkista, osa on sijoitettu vain jäsenistölle tarkoitettuun Jäsenhuoneeseen , jolloin kirjautumiseen tarvitaan Rakennusliiton jäsentunnukset.

Yllä kirvesmiesten uudistettu kulkuelippu, vihitty käyttöön ammattiosaston kevätkokouksessa 20.2.2013. Lippua uudistettaessa pyrittiin säilyttämään mahdollisimman tarkoin vanhan ja perinteikkään lipun ulkonäkö ja kuvioiden yhdenmukaisuus sekä väritys. Käytössä ollut lippu on museoitu työväenmuseo Werstaaseen.

Kokoustoiminta

Osasto 10:n kirvesmiesjaostolla on vuosittain 6-7 kokousta osaston toimitiloissa osoitteessa Sorinkatu 4. Jaostolla on valittu työvaliokunta hoitamaan kokoustapahtumat, mutta kokousta seuraamaan on osallistumisoikeus jokaisella osasto 10:n kirvesmiesjäsenellä! Siis tervetuloa seuraamaan jaostomme kokousta!

Kokouksissa käsiteltävä aihepiiri on laaja ulottuen työllisyyskysymyksistä ja palkkauksesta työturvallisuuteen ja koulutuksen järjestämiseen. Kokousasioiden lisäksi on tietenkin vapaamuotoista keskustelua. Ennen kokouksen alkua on kahvi- ja sämpylä.

Vuoden 2024 ensimmäinen kokous, joka on kirvesmiesjaoston työvaliokunnan järjestäytymiskokous, pidettiin 10.1.2024 Tällöin päättiin myös vuoden 2024 kokouskalenterista,kokous päivänä on keskiviikko

Kokouspäivät 2024

06.3
17.4
13.6 torstai
28.8
25.9
13.11 yleinen kirvesmiesten kokous.

Jaoston toiminnan tavoitteet

Vuonna 2024 kirvesmiesjaoston toiminnan tavoitteina on kehittää edunvalvontaa, koulutusta, työsuojelua, tiedotusta, erilaista yhteydenpitoa ja yhteistoimintaa sekä seurata työllisyystilannetta ja sen kehitystä paikkakunnalla. Tarkempi esittely täällä .

Kuvaa klikkaamalla lisää työturvallisuudesta.